28 Ocak 2010 Perşembe

LAZANYA
















Lazanya hem lezzetli hem de doyurucu bir yemek.Bizler icin kalorisi biraz fazla olsa da cocuklar icin ideal, cünkü icinde kiyma, hamur, süt , kasar, ne ararsan var...


Malzemeler:

arzu ettiginiz kadar lazanya yapragi
yeteri kadar kiyma
yeteri kadar kuru sogan
yeteri kadar domates
yeteri kadar carliston veya paprika biber
1 dis sarimsak
yeteri kadar sivi yag (kiymali harci kavurmak icin)
domates salcasi
karabiber
tuz
rendelenmis kasar peyniri

Besamel sos icin :

(250 gr.kadar lazanya yapragi icin)
4 su bardagi süt
3/4 su bardagi un
3 corba kasigi tereyag veya margarin
tuz
karabiber
isteğe göre muskat (ben koymadim)

Hazirlanisi:

Lazanyanizi kutudaki tarife göre haslayip süzün.(Ben haslama gerektirmeyenden kullandim) Soganlari,sarimsagi,biberleri,
domatesleri minik minik dograyin.Bir tavada önce sogan ve sarimsagi kavurun.Daha sonra kiymayi da kavurup biber,domatesi ve biraz domates salcasi ekleyin. Biberleri biraz yumusatincaya dek pisirip (yarim cay bardagi sicak su eklerseniz makarnanin pismesi icin avantajlidir) ocagin altini kapatin.Bir tencerede yag ile unu kokusu cikincaya dek kavurun.Üzerine yavas yavas ve devamli karistirarak sütü ekleyip topaklanmasina izin vermeden pisirin.(el mikseri ile yapabilirsiniz) Tuz,karabiber ve isterseniz muskati da ekleyip karistirin. Firina koyacaginiz borcama önce biraz yaglayin, besamel döküp yayin. Sonra lazanya yapraklarini dizin.Üzerine kiymali harctan döküp yerlestirin ve daha sonra tekrar besamel sos döküp yayin. Lazanyalar bitene kadar bu islemi uygulayin. En üst kattaki lazanyanin üzerine kalan tüm besameli döküp yayin ve üzerini kasar rendesi ile kaplayin. Önceden isinmis firinda pisirin.(Lazanya kutusunun üzerinde yazan süre ve firin isisi kadar) Ben 180 derecede 35 dakika pisirdim. Afiyet olsun!...

0 yorum:

Lezzet Bahceniz   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP