25 Mart 2009 Çarşamba

MANTARLI ET SOTE
















Bu yemege diyecek bir lafim yok,bunu tavuk eti ile de yapabilirsiniz.

Malzemeler:


500 gr.kuzu kusbasi

500 gr. mantar

1 adet büyük kuru sogan

2 adet yesil sivri biber

1 adet domates

2 dis sarimsak

1 yemek kasigi domates salca

1 cay kasigi biber salca

Tuz

Karabiber

1 su bardagı sicak su

1 cay bardagindan biraz az siviyag

1 yemek kasigi margarin


Hazirlanisi:


Etleri sudan gecirip genis bir tencerede pisirin.Etler piserken,kuru sogani, yesil biberi, domatesleri yemeklik dograyin.Sarimsaklarin kabuklarini soyun.Mantarlari güzelce yikayip jülyen sekilde dograyin.(Mantarlari daha önceden limonlu suda bekletirseniz kararmaz)Etlerin icerisine dogranmis sogan,yesilbiberleri ve bir yemek kasigi margarini (tercihe bagli) tencereye koyun.Sogani ve biberleri daha sonra da mantarlari,domates ve biber salcasini ilave edin.













Mantarlar suyunu salip cekene kadar arada karistirarak pisirin.Sicak suyu ilave ettikten sonra sarimsaklari icine dograyin, 15-20 dk. en kisik ateste pisirin.Etin suyunu siz istediğiniz gibi ayarlayın. Ben biraz az sulu yapıyorum.Yanina makarna cok yakisiyor.Afiyet olsun.

2 yorum:

keskinli

enfes bir ana yemek olmus
ama ben et seymiyorum ya onun icin ben su cig böreklerden aldim :))
ellerine saglik sevgiler canim

Bekir Birincioglu

Yemek yapmak sabir isidir, sabir ve sevgiyle yapilan yemegin tadina doyum olmaz. Ellerine saglik.

Lezzet Bahceniz   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP