10 Şubat 2009 Salı

INEGÖL KÖFTE













Köfte diyari Inegöl'den gelmis biri olarak bu tarifi size sunmaktan cok mutluyum.Yapimi biraz sabir isteyen bir köfte ama yemesi ayri bir zevk...


Malzemeler:


1 kg. Kiyma (800 gr.dana,200 gr.kuzu)

Yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz

1 yemek kaşığı karbonat

1 yemek kaşığı limon suyu

2 adet orta boy soğan


Hazirlanisi:


Kıyma, su ve tuzu 10 dakika kadar yogurun, buzdolabinda yaklasik 24 saat kadar dinlendirin.Ertesi gün kiymanizi dolaptan cikarin ve bir bardak icinde iyice köpürttügünüz limon ve karbonat karisimini kiymanin üzerine döküp,tekrar dinlenmeye buzdolabina koyabilirsiniz.Kizartma zamani gelince soganlari rendeleyip(ben robotta cekiyorum) kiymaya ekleyin asla bir daha buzdolabina koymayin sogan kiymayi karartir. Eger kasar peyniri katmayi dusunuyorsaniz onu da bu asamada ekleyip hepsini iyice yogurun(ben koymadim). Kiymaya sekil verip kapakli kaba dizip agzi kapali olarak yine dinlendirin. Eger derin dondurucuya koymayi düsündügünüz miktar varsa onlari benim gibi kapakli kaplariniza dizin ve kapagini kapatip dondurucuya kaldirin.
Dilediginiz sekilde köftelere sekil verebilirsiniz.En lezzetli mangalda veya elektrikli izgarada olur böyle bir imkanim yok diyorsaniz size kücük bir tiyo daha verebilirim.Teflon tavada yagsiz kizartabilirsiniz ama köftelerinizi cok inceltmek sartiyla... Dikkat edin fazla pisirmeyin,devamli köfteleri kizartirken cevirin cünkü köfteler cabuk pistigi icin kurur.Afiyet olsun...

0 yorum:

Lezzet Bahceniz   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP